Wat Phu en Laos y Angkor Wat en Camboya


BR1, a lo alto del templo khmer Wat Phu, provincia de Champasak, Laos

BR1, a lo alto del templo khmer Wat Phu, provincia de Champasak, Laos


Sigo pedaleando por el sudeste asiático. Los últimos 300 kilómetros los he hecho junto a otro intrépido viajero a pedales. Lach, australiano, se viene desde Corea con su mountain bike de 27 marchas (la mía tiene 6). A veces sube su bici a algún tren o bus, lo que no quita que su cuentakilómetros marque ya más de 2000 Km pedaleados, que no esta nada mal. El mío, en caso de tener uno, marcaría unos 500 a estas alturas, quien tenga ganas de calcularlo estas son las coordenadas: de Kompong Cham (Camboya) a Pakse (Laos). Después de cuatro días disfrutando de la calma de Don Det, isla tropical del archipiélago de Si Phan Don (las 4000 islas) en el río Mekong al sur de Laos, hemos vuelto a la carretera. Y es que pasar las horas leyendo en la hamaca del porche del bungalow con vistas al Mekong reconforta y carga las pilas. Y con las energías renovadas en tres días nos hemos plantado en Pakse. Ayer en Champasak aprovechamos para visitar uno de los templos mas importantes de Laos, Wat Phu, del mismo imperio Khmer que, desde lo que ahora llamamos Camboya y parte de Laos, dominó hace siete, ocho siglos toda la zona y además dejó para la humanidad la mayor construcción religiosa del mundo, Angkor Wat. Una maravilla, la octava dicen. Angkor Wat, Angkor Thom, Ta Prohm, Wat Phu. No sabía de la grandeza del imperio Khmer, de hecho no sabía ni de su existencia. Es otra de las ventajas de viajar, uno no para de aprender: historia, geografía, fotografía, idiomas, filosofía de vida, comunicación no verbal con gente que no comparte ninguna lengua con uno. En fin, que menos comodidad y certezas viajar es lo más. Así que solo espero que la envidia que pueda estar dando a alguna persona pueda convertirse en el empujón para que se anime a dar el salto. Como me pasó a mi mientras leía muerto de envidia en Barcelona el blog de Marc Serena y el libro de JM Romero.
puerta norte de Angkor Thom, Camboya

puerta norte de Angkor Thom, Camboya

11 Respuestas a “Wat Phu en Laos y Angkor Wat en Camboya

  1. Podrían… ser… 348,76 km??🙂

    • bups! por cieerto, olvidaba decir antes.. que .. la distancia calculada es en línea recta!🙂 Asi que ..imagino que habrás pedaleado un poquitito poquitiiito más!!🙂 dependiendo el camino..🙂

  2. Ok. Especifico. Ha de ser enveja “sana” i positiva. De veritat, que crec que l’enveja és dolenta, si la veus negativa, en serio. Prou. Ah, i la gelosia, també. Sinó pregunta en temes d’energies i orientals.

  3. Quina pasada de lloc! No paris, m’encanta!
    Amb el teu blog al menys puc veure i sentir el que potser no pogui repetir mai. I amb aixó no vol dir que perdi les esperançes! Peró per si de cas, continua escrivint i ensenyant-nos aquests llocs maravellosus que de moment ens quedan tant lluny!

  4. (Els meus comentaris sempre són concrets i pràctics, je, je)
    Veig que les sandàlies de Hoi An encara no han petat… aguanten??

  5. La meva foto prefe😉 Ja tinc ganes de saber per quins passos continua el plan!

  6. hey! hola!! que fort! a mi no hem coneixes de res! però et vaig veure un parell de dies per Don Det, a les 4000 illes, a Laos!! la teva cara em sonava taant! i ara llegint la Vanguardia va i em trobo això! enseguida et vaig reconèixer però em va fer vergonya dir-te alguna cosa… jo ja he tornat a Bcn, estic nostàlgica de Laos, es un pais increible!! bueno, disfruta molt! petons

  7. Jo no crec massa en això de deixar-ho tot per explorar món i conèixer-te a
    tu mateix…i per una altra banda anar fent un blog i anar-te connectant al
    Facebook explicant les teves vivències. ¿Això és desconnectar?
    ¿No hauria de ser quelcom personal? Si al tornar creus que val la pena,
    escriu un llibre, però ara ¿cal que estiguis lligat a la tecnologia que has
    deixat enrera temporalment?

    • Jo no dic que deixar-ho tot per explorar mon i coneixer-se a un mateix sigui necessari per a tothom. A alguns no els hi cal; llegint, vivint i reflexionant a casa ha estat suficient per a moltes persones per a entendre`s a si mateix i al món . I per altre banda, hi ha bastanta gent que ha voltat molt pel planeta i no els ha servit per obrir-se a altres cultures, realitats i formes de fer, i aprendre una mica. Jo ho necessitava i m`esta venint molt be. I si, en un principi havia de desconnectar de tot, i poc a poc triar amb que em reconnecto de nou. Tens rao en que podria haver desconnectat un pel mes.

      Efectivament, les meves reflexions i allo que escric en el meu quadern son questions personals, ara be, les meves necessitats d`amor i de compartir les experiencies que visc, que molts de vosaltres teniu cobertes amb la gent estimada que us envolta en el dia a dia, intento satisfer-les amb la gent que vaig coneixent pel cami i amb els que es connecten al blog.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s